Országok

Nyelvek

BIZAKODÓ A JÁRVÁNY HOSSZÚTÁVÚ HATÁSAIVAL KAPCSOLATBAN AZ AUCHAN KORZÓK ÜZEMELTETŐJE

Magyarország
11 június 2020

BIZAKODÓ A JÁRVÁNY HOSSZÚTÁVÚ HATÁSAIVAL KAPCSOLATBAN AZ AUCHAN KORZÓK ÜZEMELTETŐJE

A koronavírus járvány kiskereskedelmi forgalom alakulására gyakorolt hatását vizsgálta a Ceetrus Hungary Kft., a magyarországi Auchan Korzók üzemeltetője. A bérlői forgalmi adatok, valamint a látogatói számok alapján megállapítható, hogy az Auchan áruházak látogatottsága a vírus előtti hónapokban egyértelműen nőtt. 2020 januárban és februárban az áruházak főbejáratát több, mint 5 százalékkal, a hipermarketek bejáratát pedig átlagosan 7,6 százalékkal többen lépték át, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ugyanakkor a járvány előtti magasabb látogatószámot részben már a vírus előtti élelmiszerfelhalmozás okozhatta, ugyanis az Auchan áruházak látogatottságának növekedése az Auchan Korzó üzleteinek forgalmi adataiban teljes mértékben nem tükröződik vissza.

Az országszerte 18 Auchan bevásárlóközpontban 650 bérleményt üzemeltető Ceetrus Hungary Kft. adatai szerint az Auchan áruházak látogatottsága a járvány miatti korlátozások idején sem csökkent. A március-áprilisi látogatószámok közel azonosak a tavalyi év hasonló időszakához, sőt a hipermarketek közvetlen bejáratainak tekintetében némi növekedés is tapasztalható. Ugyanakkor a nem-élelmiszer kiskereskedelmi üzletek forgalma a korlátozási rendelkezések hatására fokozatosan visszaesett. A negatív csúcs egyértelműen áprilisban volt, ebben a hónapban egyes bérlők forgalma akár 80 százalékkal is visszaesett a 2019-es év hasonló időszakához viszonyítva.  

„Az Auchan Korzók és a kereskedelmi parkjaink a piac többi szereplőjéhez képest ellenállóbbnak bizonyultak, a látogatószámunk átlagban alig esett vissza. A lakosság szívesebben ment olyan nagyobb alapterületű, tágasabb helyekre vásárolni, mint a hipermarketek, vagy barkácsáruházak, de akár az autós gyorséttermek is vonzóbbnak bizonyultak. Az látható, hogy a különböző profilokra másképpen hatott a válság, vannak, akiknél jelentős, 50-80% százalékos forgalom visszaesés mutatkozott és emiatt be is kellett zárniuk (például divat szektor), de olyan is akad, akik növelni tudták forgalmukat az előző évhez képest (elektronika, barkács). A szigorítások feloldásának köszönhetően fokozatosan tér vissza az élet az Auchan Korzó üzleteibe is, 99%-uk újra nyitva van, még az ételudvarok is. Ennek köszönhetően a forgalmak is kivétel nélkül emelkednek. Egyelőre azt nem tapasztaljuk, hogy egyes üzlettípusoktól elfordultak volna a vásárlók, sőt nagyobb kedvvel mennek az emberek vásárolni, azt viszont nem tudjuk még pontosan megmondani, hogy a vásárlóerőn milyen csorbát ejtett ez az elmúlt két és fél hónap. Az online vásárlásba vetett bizalomnak minden bizonnyal jót tett a kényszerű otthon maradás, de a találkozás, egy közös ebéd, egy vásárlás élménye megmaradt, erre kínál kiváló lehetőséget az Auchan Korzó.” – nyilatkozta Gábosy Balázs, a Ceetrus Hungary Kft. operatív igazgatója a járvány hatásaival kapcsolatban.

Bár az elmúlt hónapokban a korlátozó intézkedések hatására a vásárlások egy része online platformokra terelődött, a trend fennmaradása kérdéses. Az Auchan áruházak és az Auchan Korzó üzletei különböző óvintézkedésekkel igyekeznek biztonságossá tenni a boltok látogatását - kézfertőtlenítőket helyeznek ki, és felhívják a figyelmet a távolságtartásra. Az Auchan Korzók bérlői forgalma a korlátozások feloldása óta folyamatosan növekszik. A Ceetrus Hungary Kft. a kiskereskedelmi ágazat többi szereplőjéhez hasonlóan arra számít, hogy a vásárlók a járvány visszahúzódásával fokozatosan visszatérnek eddigi vásárlási szokásaikhoz, és a gazdasági hatás elsősorban az első és második negyedévet érinti.

A Ceetrus-ról

A Ceetrus egy európai székhellyel rendelkező, 1976-ban alapított globális ingatlanpiaci-szereplő, az Auchan Holding tagja. A cég 2018 júniusáig Immochan néven volt ismert. A vállalat új elnevezése több szó egybeolvasztásából született: „SEE” (lát) „CITIES (városok), a „TRUST” (bizalom), „US” (mi). A Ceetrus nemzetközi szinten közel 1000 alkalmazottat foglalkoztat és tevékenységi körébe 10 európai és ázsiai országban közel 300 bevásárlóközpont – köztük 79 Auchan üzletsor – bérleményeinek üzemeltetése tartozik. A Ceetrus világszerte 10,700 kiskereskedelmi partnerrel rendelkezik, és létesítményeiben egymilliárd látogatót regisztrál évente. Az elmúlt két év során több mint 1600 lakóingatlant és 117.000 m2 irodát vásárolt vagy épített, valamint 30.000 m2 szabadidős és szórakoztató létesítményt hozott létre. Hosszútávú tervei között számos további urbanizációs fejlesztés, lakóingatlan és irodaház építési projekt szerepel. Célja, hogy felelős, fenntartható, élettel teli közösségi tereket hozzon létre, amelyek hozzájárulnak a helyi közösségek fejlődéséhez és kényelmesebbé teszik az emberek mindennapjait. A Ceetrus magyarországi leányvállalata, a Ceetrus Hungary Kft. lakópark projektjei mellett elsősorban az Auchan hipermarketek üzletsorainak menedzselésével foglalkozik.